Dilek Tepede tüm dilekleriniz gerçek olur...

Ege bölgesinin en önemli tarihi kentleri olan Didyma (Didim), Miletus (Milet), Priene, nin eski haritalarına baktığımda çok şaşırtıcı bir durumla karşılaştım. Eskiden şu an söke ovası diye bildiğimiz yerin bir deniz olduğu, Bafa gölü diye bildiğimiz gölün ise eskiden ege denizinin bir parçası olduğu. 1900 yıl önce Bafa'ya , Priene'ye Miletos'a gemiler liman olarak yanaşıp demirliyorlardı. Buna bugün inanmak gerçekten çok zor. Büyük menderes tarafından taşınan alüvyonlar  Bafa gölünün önüne gelerek onu Ege denizinden ayırarak Egenin en büyük gölü haline getirmiştir.

28 ağustos 2017 günü babam Timuçin ERKAN ile birlikte kalktık Priene antik kentine gittik. Burada bizi aydın bir imam olan Ubade hocam karşıladı. Tatlı ve çağdaş görüşü beni çok etkiledi. En etkilendiğim sözü ise "Zamane hocaların mevlüt, cenaze, vb dini olaylarda bahşiş diye gördükleri paraların haram olduğu idi." Namaz hocalarının iletişim, tarih ve benzeri dersleri alması gerektiği, kendisini yenilemeyen, insanlara faydalı olmayan kişilerin yok olmaya mahkum olduğunu söylemesi benim ona karşı saygımı artırdı. Yolunuz düşerse selamımızı söyleyerek kendisi ile güzel bir söyleşi yapabilirsiniz. Türkiyenin bu değerli hocalara, özümüze döndürecek kişilere çok ihtiyacı var.
Priene 2017 Ubade KOÇAK - Timuçin ERKAN
Ubade hocamızın yönlendirmesi neticesinde; önce Tuzburgazı'na oradan Eski Doğanbey (Domatia) daki taş evlerine ve son olarak ta Karina da ki Balıkçı Lokantasına yola koyulduk. İlk olarak Doğanbeyde bulunan taş evleri ve milli parkı tanıtma merkezine gittik.
Eski Doğanbey Taş evleri
Genelde sahipleri İstanbul zenginleri

Dilek Yarımadası Büyük Menderes Deltası Milli Parkı Ziyaretçi Tanıtım Merkezi

Burdan ayrılınca Karina Jandarma noktasına doğru yola çıktık. Yol üzerinde gördüğümüz kuşların deltadaki evleri bizi büyülemeye yetti. Tabi büyülenerek burada bira şişelerini atan arkadaşlara da bu doğa katliamlarından dolayı güzel bir şekilde andık.

Köyün İnekleri Plajda bronzlaşarak sütlerini Kakoalı süte çevirirken.
Karina balıkçı barınağı ve Jandarma Karakoluna ulaştığımızda; manzara ve koy harika idi. Burada jandarma karakolundan eski Kanapiçe koyu ile ilgili bilgi almaya çalıştık. Kimi çok iyi biliyordu. Balıkesirli bir subay herşeyi harfiyen doğruladı. Kimi ise ben hiç duymadım. Ben bilmiyorum modundaydı.  https://kanapice.blogspot.com.tr/ bloğumu okuyarak Atatürk'ün bu gizli kalmış tarihi olayını öğrenebilirsiniz. Bu koyun dip karakolda olamsına karşın, Tutanaklar ve rapor bu Karina karakolunda yazılmıştı. Şu an mülteci problemleri ile uğraştıklarından fazla üzerinde durmadım.

Karina Koyu Eski Thebai antik kalıntılara yakın güzel şirin bir balıkçı koyu.

Sığ ve delta kıyısı ile balıkçılar için güzel bir yer. Hemen burada bulunan Karina Balık Restoranı için ise yolun sonu olan jandarma karakoluna kadar gitmeniz gerekiyor. en sondaki bu balıkçı restoranının çok taklidi mevcut. Balıkları güzel çupra ve levrek denenebilir. Kalamarı harika. Toplam bir kişi 60,70 TL ye( içkisiz)  karnını güzel doyurur.

Karnımızı doyuduk. Bilgileri aldık. Artık ertesi gün 20 km lik dilek yarımadasının güneyinden kuzeyine trekking yolu ile geçmek için hazırız. Doğanbeyli den Güzelçamlı Milli Parkının oluklu kanyon girişine kadar olan parkuru için hazırlıklara başladık. Ağustos ayında bu yaklaşık 8 saat sürecek yolda en çok ihtiyacımız olan su ve doğru rota bizi hayatta tutacak. Bu bilgileri vermemdeki gayede bu zaten. 29 ağustos sabahı saat 08:00 de Tekrar Doğanbeyli de soluğu alıyoruz. Eski Doğanbeyli yolu girişinde yol üçe ayrılıyor. Sağ tarafa dönersen dağ patika yoluna yani trekking yoluna çıkabilme şansınız var. Arazi aracı dışında yol berbat. Sola döndüğünüzde Doğanbeylinin sol tarafındaki evleri ve Milli Park Tanıtım Merkezi müzesine gidebilirsiniz. Milli parkta yaşayan hayvanların sergilendiği bu tanıtım müzesi çok etkileyici olmamakla birlikte görülebilinir.
Düz devam ettiğinizde ise Doğanbeyli taşevlerine sonra soldan dereyatağına doğru indiğinizde tahta bir köprüyü geçtikten sonra sağ tarafta kapalı tutulan kapıyı açtığınızda dereyatağında aşağıdaki levha ile karşılaşıyorsunuz.
Başlıyoruz. Start.
Bu yolun başında bizim gibi rehber kullanmayan biri iseniz. Dereyatağı ile geniş otoban gibi trekking patika yolundaki farkı acı bir tecrübe ile göremez ve sıkıntı yaşarsınız. yukardaki resimdeki gibi 3km boyunca dereyatağında canyoning yapmak zorunda kalan babam "Nerden geldim ben " demeye başladı. Kırmızı bölgeler inanılmazdı. Allahtan 3 km sonra 7 metre genişliğindeki Patika yol ile karşılaşarak düzgün rotaya girdik. yanımıza aldığımız 4 litre suyun 2 litresini burada harcadık.

Gelde yürü bakalım. Bırak insanı Keçi geçmemiş yerlerden ilerledik. Neyse sonunda düz yola çıktık.

Her km de bu akdeniz foku şeklinde bilgilendirme levhası var. arka bölümünde ise Oluklu kanyonundan yürüyenler için km gösteriyor. Bizde 3km iken onlar 15km olarak toplam 18 km bilgisini veriyor. Yolda bu levhalar sizin için büyük yol gösterici.

İşte manzara buna denir. Arkada Büyük Menderes Deltası eski Doğanbey ve vadi kayalıklarını yolun 4.km de görebilirsiniz.

Orman işletmesinin yaklaşık 300 metrede bir bilgilendirici levhaları hem karşınızda duran bitki veya ağacı tanımanızı yada orada ortaya çıkabilecek hayvan türlerini anlatıyor. Benim not ettiğim ise 0256 6461079 Milli Park Müdürlüğü telefonu. Açıp su kaynağının kaçıncı km de olduğunu öğrenmek istiyorum. Girişte göremedik. tırmanış zorluyor.

Yükseldikçe manzara seni başka bir diyara götürüyor.
Bilgi Levhaları gerçekten çok eğitici. Tavşan memesi, Türk çınarı gibi o an canlı gördüğünüz bitki ve ağaç hakkında inanılmaz bilgiler alıyorsunuz. Babam da Zeytin ağacını okurken.

Yaklaşık 5. km de Şarlak Kayalıkları Şelalesi ile karşılaşıyoruz. Ama ağustos olması nedeniyle su yok.
Yükselmeye devam ediyoruz.
Yolun 7 km de Suyun azalması 71 yaşındaki babamı zorluyor. Uzun bir zaman sonra beni kırmamak için bu yola benimle birlikte çıkmıştı. Baba oğul Dilek yarımadasının en yüksek zirvesi olan Dilek tepeye çıkmak istedik. Ancak Dağcılık zor bir uğraş. Dağcılık  Faaliyetleri Esasları sayfa 17 de şöyle yazar " Rota seçerken veya geri dönme kararı alınması gerektiğinde, asla ihtiras ve hırslarınızın karar verme becerinize etki etmesine izin vermeyin" Bu kuraldan yola çıkarak;  36 derece sıcaklık , yetersiz su miktarı, yetersiz ekipman ve rota belirsizliği beni Dilek tepe zirve yapmaktan vazgeçiriyor.
Biraz daha ilerlediğimiz de etrafı çevrili bir yapay küçük gölle karşılaşıyoruz. Su eksikliği Babamın tişörtünde gördüğüm tuz izleri onun su kaybını bana alarm veriyordu. Babam "Dehidratasyona" girmişti. Tek yapmam gereken onun su kaybını engellemekti. Orman işletmesi belki buraya girdiğimiz için kızabilirler ama hayatta kalmamız için bu su ile elimizi yüzümüzü yıkamamız şarttı. Aradığımız milli parklar genel müdürlüğü telefonuna bakan olmadığından risk alarak bu gölden yeterli su ile elimizi yüzümüzü yıkıyoruz. Survivor kurallarında asla kirli su içme denir. Burada yeşermiş ve üzerinde yüzlerce kurbağanın yaşadığı suyu hayatta kalmak için küçük bir yudum olarak ve yedek su kabımıza doldurarak temiz su kaynağı için yola devam edeceğiz. Gölete hayvanlar girmesin diyerek kapısını tekrar kapatıyoruz

Aldığımız çok temiz olmayan bu su ile Karakol geçitine ulaşıyoruz. Bu kadar zorlanmamızın sebepleri arasında ilk girdiğimiz 3 km lik yanlış kanyoning yolu ve yetersiz su miktarı, yanında rota eksikliği, bu benim için son derece hayati bir tecrübe oluyor. Bunu 71 yaşındaki Babamla alıyor olmam çok daha değerli ve acımasız.

Dilek Tepesine giden yol ayrımı
 Karakol Geçitinde 3 yol ayrımı var. Panaromik Resimdeki Sol tarafdaki yol Pınar tepe (1048m) ve Karaoluk tepe(1007m) etabına giden yol. hemen sonraki ise Doğanbeyden gelinen yol üzerindeki babamın arkasındaki yol ise Dilek tepe ye giden yol. En sağ da kala yol ise Oluklu Kanyoluna inen yol.
Alt taraf Doğanbey yolu 8km levhası ile (Kanyondan 10.km de)- Üst taraf ise Dilek Tepe zirve yolu. Gidemediğimiz için km sini bilemiyorum. Şu an rakım yaklaşık 850 m ile 900 m arası.
Milli Parkın verdiği Dağ Bisiklet haritasından daha detaylı inceleyebilirsiniz.
Bu da kendi çıkardığım harita:

Dilek Tepe ye Babam ile veda ederken; Üzüldük ama bir daha deneme şansımız var. Şimdi denersek bir daha olmayabilir. Oluklu Kanyonuna doğru 10 km yolumuz var. Güneş ormanda bizi daha az rahatsız edeceği ve su bulma şansımız olduğundan bu parkuru seçiyoruz.

Yolun 8,5. km de Dağcılık üstadlarından Tunç Fındığın söylediği gibi komik bir enstantane ile karşılaştık. Üstad şöyle der; "Tuvalet ihtiyacınız için bir kayayı kaldırın işiniz bitince görsel çirkinlik yaratmadan kayayı yerine koyabilirsiniz. " Burdan geçen arkadaşta bunu yapmış hemde ikaz yazısı bırakarak. :)

Ormanın içi daha serin ama bu seferde kara sinekler ile mücadelemiz başladı.

Yolun tam ortası iki taraf içinde 9.km de harika bir su havuzu mevcut. Eski kirli suları boşaltıp buz gibi bu suyu kana kana içiyor ve çığlıklar atıyoruz. Artık suyumuz var. Kuruyemişimizi sandviçlerimizi buradan yiyerek yorgunluğumuzu gideriyoruz. Belki sizin için önemsiz bir havuz bu ama bizim hayat da kalmamızı sağladığı için. Şükür ediyoruz.

Babamın Karasineklerle mücadelesi en az 30-40 ı birden aynı anda üşüşüyor. Orman güzel olduğu kadar acımasızda.

Dilek Tepe Kuzey yamacı

Dilek yarımadasına vahşi hayvanlar var ise bu sık bitki örtüsüne sahip  olan Dilek tepe Kuzey yamacın da olmalı.
Calimera SAMOS.(Merhaba Samos Adası)

Dilekleriniz Dilek Tepe de gerçekleşir.

Seyir Tepesi 2 den
Seyirtepe 2 den bendeniz ve Dilek Tepe.

Bu Seyirtepeyi inşaa edenler kendi evlerinde yapmayacakları bir doğa kirletme olayını burda yapmışlar. her yer zift, emprenye tahta parçaları ve shingle parçaları ile pisletilmiş durumda. Orman İşletmeye Saygılarımızla bildiririz.

Tam karşımızda Oluklu Kanyonu arkasında Samos adası ile.
11. km de çıkan manzara .

Oluklu Kanyonu

Oluklu Kanyonu doğu cephesi

Sandal Ağaçları büyüleyici.

Gözlem evi 1

Gözlem Evi 1 den Oluklu Kanyonu manzarası
Gözlem evi 1 den Dilek Tepesi

2. çeşme doğantepeden 15.km de kanyo girişinden 3 km de.

Mola ve ayaklara serinlik verme zamanı.

Ormanda en büyük sorun küçük tatarcık sinekleri, Buna çözüm kapalı bir gözlük ve her tarafı örten tülden  giysiler. Başka türlü bu pirana sinekleri ile başınız belada. Güneşe çıkınca yok olan bu sinekler gölgede 50 -60 ı birden saldırıyor. N, N-dietil metatoluamid (DEET) adlı madde içeren sinek ilaçları da bir yöntem. etil-hesonediol ve dimetil phitalate içeren ürünlerde denenebilir.

Oluklu Kanyonu

Sonunda Kanyon Girişine ulaştık. Bitirdik.

İnsandan yemek yemeye alışmış ormanda yaşayan domuzlar kanyon girişindeler.

Yorgunluğu denize girerek gidermek istiyoruz. Ama Aracımız dağın diğer eteğinde, gidip almamız için Haşim ÖZÜDOĞRU bizi almaya geliyor. Sağolsun tüm yorgunluğumuzu artık atabiliriz.

Maceralar bitince; yenisi için eve dönmek gerek.

Canım kızım ve Eşimi özledim. Bir başka maceraya kadar onların yanındayım.

Dilek yarımadası Karşısı Samos adasında çektiğim görüntüleri ve blogu okumak için

Kanapiçe Koyu Olayı (Atatürk'ün bir er için İngilizlere karşı dik duruşunun hikayesi)

Tüm Blog yazılarım için: https://plus.google.com/100511019922159296296

Kaynak: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Miletus_Bay_silting_evolution_map-en.svg/1024px-Miletus_Bay_silting_evolution_map-en.svg.png